Jak informują nas czytelnicy, na tablicach ogłoszeń zlokalizowanych na terenie naszej gminy pojawiło się obwieszczenie Wójta Gminy Chorkówka mówiące o tym, że 30 marca zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. Budowa turbiny wiatrowej o mocy 2-3 MW w Zręcinie.

Turbina miałaby być zlokalizowana w Zręcinie, na działce nr ewidencyjny 1763/15. Wg Systemu Informacji Przestrzennej Starostwa Powiatowego w Krośnie działka o takim numerze leży na przysiółku Pasze w okolicach stacji paliw i kortów tenisowych (ul. Karpacka):



Z wnioskiem w wprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia wystąpiła firma VERBUM TRANS SP. Z O.O. (Woronicza 15/140, Warszawa), która swój zakład produkcyjny ma w Zręcinie przy ul. Karpackiej.

Istnieje możliwość zapoznania się z dokumentacją przedsięwzięcia (m.in. z Kartą informacyjną przedsięwzięcia) w Referacie Infrastruktury i Środowiska Urzędu Gminy w Chorkówce w godzinach pracy urzędu.

Budowa turbin i farm wiatrowych budzi zawsze wiele kontrowersji. Powstające w Polsce farmy wiatrowe spotykają się często z protestami lokalnych społeczności (Czytaj: Nie chcą wiatraków, zablokowali rondo). Przeciwnicy farm wiatrowych najczęściej przywołują argumenty o niszczeniu krajobrazu i walorów turystycznych miejscowości. Osoby, które mają mieszkać w pobliżu farm, obawiają się hałasu, wpływu infradźwięków i dźwięków o niskiej częstotliwości.

~snob

10-04-2015 21:47 4 9

ksena ;tak cie zminusowały jakieś jełopy co myślą tylko o dniu dzisiejszym.MASZ RACJE !!!Będziemy mieć wiatraki ,co prąd produkują ...nic z tego dla najbliższego sąsiada nie będzie,bo zanim wybudują to sprzedadzą. Mniejsza o to . Zniszczą to co od nich nie zależy ; naszą piękna przyrodę , środowisko a nawet krajobraz.Mysz ,motyl osa i żaden owad sie nie uchowa ,bo ich instynkt samozachowawczy tego nie zniesie .Już nasze wygodne komórki też maja zły wpływ na zachowanie np. pszczół. Biada ci człowieku jeśli ten klimat zniweczysz dla nędznych korzyści ! Ws PSL ,też masz rację ! to sprzedajna partyjka 1
Odpowiedz

~felikx

10-04-2015 16:45 4 4

[quote name="jużniewyborca"]Kolejny przykład po ostatnim wybryku włodarza (patrz zakład przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektrotechnicznego...a były Igloopol) jak myślenie zarasta chciwością pieniądza. A nam dalej wybierać takich włodarzy... to niedługo wejdą do domu nawet pomieszkać, tyle u nich znaczy zdanie obywatela !!![/quote]/////Zastanów się człowieku co ty wypisujesz ludzie mają swoje majątki bo na nie pracowali jak ktoś chce coś zrobić dla społeczeństwa to juz miernota im zazdrości chyć się roboty a nie tylko zazdrość tyle na temat ......
Odpowiedz

~Kameleon

10-04-2015 13:14 5 4

[quote name="ot i co"]Więcej o wpływie wiatraków na nasze zdrowie: PLIK .doc 107 kB

c) efekt "migającego cienia" powoduje rozedrganie światła poprzez ciągłe miganie cienia z łopat wirników. Uciążliwość tego zjawiska potwierdza mieszkanka Dobkowa Agnieszka Podwórna, która jakiś czas mieszkała na terenie Niemiec w niedalekiej odległości (600m) od trochę mniejszej farmy wiatraków.
Zjawisko to jest na tyle uciążliwe, że w Europie Zachodniej konieczne było wprowadzenie uregulowań prawnych. W Niemczech wiatrak może migać cieniem max. przez 1h/dobę. Gdy czas migania jest dłuższy następuje zatrzymanie turbiny. Kto w Polsce zagwarantuje nam takie prawo i egzekwowanie tego prawa??

d) nocne migania przeciwlotniczych czerwonych świateł (będziemy mieli nad głowami migające cały rok czerwone reflektory w ilości 25szt. w promieniu 180stopni?)

DOBKÓW STANIE SIĘ FABRYKĄ!!

2. STRACĄ WSZYSCY MIESZKAŃCY DOBKOWA poprzez spadek cen nieruchomości. Oprócz spadku cen, niemożliwy będzie wzrost cen w perspektywie kilkudziesięciu lat!! Ceny ustala popyt na działki budowlane i domy, a nikt nie będzie chciał mieszkać w wiosce otoczonej fabrykami. JEST TO STRATA EKONOMICZNA NIEPORÓWNYWALNIE WIĘKSZA ANIŻELI ZYSKI.



3. STARCĄ WSZYSCY MIESZKAŃCY DOBKOWA, którzy nie maja zainstalowanych anten satelitarnych oraz wszyscy mieszkańcy, którzy cenią sobie audycje Telewizji Regionalnej Wrocław. Turbiny wiatrowe powodują zakłócenia fal telewizyjnych. Inwestorzy twierdzą, że to mit. Jednak w artykule z 8 sierpnia 2008r. (a więc farma wiatrowa nowo wybudowana) w jednej z regionalnych gazet z powiatu Mogilno w woj. kujawsko-pomorskim czytamy.
Mieszkańcy Dobkowa wiedzą jak trudno jest złapać anteną analogową dobry obraz z przekaźników naziemnych. A wiatraki mogą stanąć zarówno na drodze przekaźnika ze Świerzawy jak i ze Ślęży.
Wiatraki, o których mowa w artykule są to wiatraki używane sprowadzone z Austrii. Być może nowe turbiny mają jakieś urządzenia, które zapobiegną tej uciążliwości. Być może.

Podobny problem może wystąpić w przypadku sygnału telefoni komórkowej. A jaki jest zasięg fal w Dobkowie wszyscy wiemy.

4. STRACĄ WSZYSCY MIESZKAŃCY NIE TYLKO DOBKOWA, KTÓRZY CENIĄ SOBIE NIEPOWTARZALNĄ WARTOŚĆ PRZYRODY I KRAJOBRAZU GÓR I POGÓRZA KACZAWSKIEGO - KRAINY WYGASŁYCH WULKANÓW.

Info:
Stowarzyszenie Dobków
kom. 0506 112 985, tel. 075 713 44 53
rozpedowski@wp.pl[/quote]

http://www.farma-wiatrowa.info/wplyw-elektrowni-wiatrowych.htm


Nie ma to jak skopiować stronę internetową
Odpowiedz

~ot i co

10-04-2015 10:54 4 4

Więcej o wpływie wiatraków na nasze zdrowie: PLIK .doc 107 kB

c) efekt "migającego cienia" powoduje rozedrganie światła poprzez ciągłe miganie cienia z łopat wirników. Uciążliwość tego zjawiska potwierdza mieszkanka Dobkowa Agnieszka Podwórna, która jakiś czas mieszkała na terenie Niemiec w niedalekiej odległości (600m) od trochę mniejszej farmy wiatraków.
Zjawisko to jest na tyle uciążliwe, że w Europie Zachodniej konieczne było wprowadzenie uregulowań prawnych. W Niemczech wiatrak może migać cieniem max. przez 1h/dobę. Gdy czas migania jest dłuższy następuje zatrzymanie turbiny. Kto w Polsce zagwarantuje nam takie prawo i egzekwowanie tego prawa??

d) nocne migania przeciwlotniczych czerwonych świateł (będziemy mieli nad głowami migające cały rok czerwone reflektory w ilości 25szt. w promieniu 180stopni?)

DOBKÓW STANIE SIĘ FABRYKĄ!!

2. STRACĄ WSZYSCY MIESZKAŃCY DOBKOWA poprzez spadek cen nieruchomości. Oprócz spadku cen, niemożliwy będzie wzrost cen w perspektywie kilkudziesięciu lat!! Ceny ustala popyt na działki budowlane i domy, a nikt nie będzie chciał mieszkać w wiosce otoczonej fabrykami. JEST TO STRATA EKONOMICZNA NIEPORÓWNYWALNIE WIĘKSZA ANIŻELI ZYSKI.



3. STARCĄ WSZYSCY MIESZKAŃCY DOBKOWA, którzy nie maja zainstalowanych anten satelitarnych oraz wszyscy mieszkańcy, którzy cenią sobie audycje Telewizji Regionalnej Wrocław. Turbiny wiatrowe powodują zakłócenia fal telewizyjnych. Inwestorzy twierdzą, że to mit. Jednak w artykule z 8 sierpnia 2008r. (a więc farma wiatrowa nowo wybudowana) w jednej z regionalnych gazet z powiatu Mogilno w woj. kujawsko-pomorskim czytamy.
Mieszkańcy Dobkowa wiedzą jak trudno jest złapać anteną analogową dobry obraz z przekaźników naziemnych. A wiatraki mogą stanąć zarówno na drodze przekaźnika ze Świerzawy jak i ze Ślęży.
Wiatraki, o których mowa w artykule są to wiatraki używane sprowadzone z Austrii. Być może nowe turbiny mają jakieś urządzenia, które zapobiegną tej uciążliwości. Być może.

Podobny problem może wystąpić w przypadku sygnału telefoni komórkowej. A jaki jest zasięg fal w Dobkowie wszyscy wiemy.

4. STRACĄ WSZYSCY MIESZKAŃCY NIE TYLKO DOBKOWA, KTÓRZY CENIĄ SOBIE NIEPOWTARZALNĄ WARTOŚĆ PRZYRODY I KRAJOBRAZU GÓR I POGÓRZA KACZAWSKIEGO - KRAINY WYGASŁYCH WULKANÓW.

Info:
Stowarzyszenie Dobków
kom. 0506 112 985, tel. 075 713 44 53
rozpedowski@wp.pl
Odpowiedz

~ot i co

10-04-2015 10:54 4 4

mieszkańcy innych gmin w Polsce też protestują a o to przykład"KTO STRACI NA BUDOWIE FARMY WIATROWEJ Z PUNKTU WIDZENIA MIESZKAŃCÓW DOBKOWA?

1. STRACĄ WSZYSCY MIESZKAŃCY DOBKOWA poprzez pogorszenie warunków i jakości naszego życia:

a) hałas - inwestorzy twierdzą, że hałas turbin oraz przecinających powietrze z prędkością 150km/h skrzydeł wiatraka jest mitem jednocześnie przyznając że w odległości 350m od turbiny natężenie dźwięku wynosi 40dB (źródło: Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ) Według innych źródeł jest to 500m.

Hałas 40dB to hałas porównywalny do hałasu rwanego papieru (źródło: www.wikipedia.pl)

Proponuję mieszkańcom Dobkowa zrobienie testu. Niech 3 osoby rwą kartki papieru w zamkniętym pomieszczeniu przez kilka minut z częstotliwością co 2 sekundy. Teraz wyobraźcie sobie Państwo życie przez następne 25 - 30 lat z kartkami rwanymi co 2 sekundy przez 24 godziny na dobę!!
Nawet jeżeli turbiny zainstalowane będą w odległości 1000m od naszych domów będzie to znaczne pogorszenie jakości naszego życia!!


Według Polskiej Normy Budowlanej dopuszczalny hałas w pomieszczeniach to 25 dB. Jednak rozporządzenie Ministra Środowiska z 29 lipca 2004 r. mówi o dopuszczalnym hałasie 40 dB dla terenów mieszkalnych (a więc dopuszcza do znacznie większego hałasu, bo ściany nie dają osłabienia o 15 dB).
W załączniku (.doc 90kB) proszę zwrócić uwagę jakie organizacje wpływały (lobbowały) na rzecz ustalenia dopuszczalnego hałasu. Proszę również zwrócić uwagę na notatkę dr Strupczewskiego z komentarzem o poziomie hałasu i o części ludności odczuwającej ten hałas jako przykry lub nieznośny.

W Bawarii w Niemczech farmy wiatrowe mogą stać nie bliżej niż 2000m od wiosek.
W Danii (znanej z wielkiej ilości wiatraków) turbiny mogą stać nie bliżej niż 1000m od zabudowań.
We Francji podobnie jak w Danii.

Więcej informacji o przepisach dotyczących odległości farm wiatrowych od zabudowań w krajach zachodnich w załączniku (.doc 210kB)

Artykuł na temat wpływu hałasu farm wiatrowych na mieszkańców wg badań naukowców z USA: czytaj(.doc 80kB)

Dlaczego znowu w Polsce przepisy (za sprawą mocnego lobbingu "organizacji ekologicznych") pomagają garstce inwestorów, NIE LICZĄC SIĘ Z TYSIĄCAMI ZWYKŁYCH MIESZKAŃCÓW!!

b) infradźwięki - są to dźwięki niskich częstotliwości niesłyszalnych ludzkim uchem, nad którymi prowadzone były badania wojskowe celem użycia ich jako broni masowego rażenia. Sąsiedztwo wiatraków dużej mocy stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia. Infradźwięki powodują bezsenność, depresje i zakłócenia rytmu serca.
O szkodliwości infradźwięków napisane było w zeszłotygodniowej Gazecie Wrocławskiej. Szkodliwy wpływ tych fal na zdrowie ludzi wyjaśnia profesor Andrzej Dobrucki z Politechniki Wrocławskiej. czytaj
Odpowiedz

~xena

10-04-2015 06:49 6 4

[quote name="ksena"]Xena, piszesz jakbyś dostawała ojro od literki... Skupcie się pseudoekolodzy (wiem, że po trawie to trudne) i przeczytajcie do końca. Przez wiatraki mamy większe zanieczyszczenie atmosfery przez konwencjonalne elektrownie. Dlaczego? Normalnie elektrownia pracuje na 80 - 100 procent mocy. Do tego jest zaprojektowana. Wówczas ma efektywne spalanie. Podczas dużej produkcji energii przez wiatraki elektrownie konwencjonalne schodzą z produkcją na niższy pułap aby móc zwiększyć produkcję w razie ustania wiatru. A wtedy produkują tyle syfu, że głowa mała...[/quote]


Nie dostaje nic za kom po prostu razi w oczy wasza głupota proponuje poczytać naukowe publikacje a nie jakieś gówniane artykuły na poziomie Pani Domu czy inne farmazoniki na internecie :) Mi sie juz nie chce sprzeczać bo waszej zacofanej mentalności nie zmieni to raz. Dwa przed wyborami chcemyy nowoczesności ! wójt nic nie robi to macie na własne zasrrr+++ne życzenie :) Wójt zaczął coś robić, chce iść do nowoczesności tylko szkoda że wyborcy dalej 200000 lat za murzynami. Wyrazy współczucia dla wójta tej gminy bo normalny już dawno by zwariował z takimi mieszkańcami ...
Odpowiedz

~snob

09-04-2015 22:22 4 4

Pieprzona UNIA , to niewolnictwo , upokorzenia i zakazy i nakazy ////Pisał Mikołaj Rej ,,,, " Iż P0olacy nie gęsi ...... !!!! Kto teraz sie odważy pisac jak REJ pisał , ,,,?
Odpowiedz

~jużniewyborca

09-04-2015 22:14 4 4

Kolejny przykład po ostatnim wybryku włodarza (patrz zakład przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektrotechnicznego...a były Igloopol) jak myślenie zarasta chciwością pieniądza. A nam dalej wybierać takich włodarzy... to niedługo wejdą do domu nawet pomieszkać, tyle u nich znaczy zdanie obywatela !!!
Odpowiedz

~synowa

09-04-2015 22:04 3 5

Nawet gdyby mi wiatrak postawili obok mojej posesji ... to za prad będę płacic tak jak każdy !!!! W ogrodzie mojego teścia w Krosnie stał !!! kierat do pompowania ropy ... bo obok domu była tzw. kopalnia ??? To była pieprzona komuna i wszystko było nasze ! A teraz? Jak to nazwać ? Jezu ,Boże ...gdzie my żyjemy ? Wiatrak nawet na podwórzu , i co z tego ? Prąd sprzedany !!!
Odpowiedz

~emil

09-04-2015 21:56 5 3

skoro wiatrowa zła to może coś takiego?
h t t p ://pl.wikipedia.org/wiki/Energetyka_s%C5%82oneczna
Odpowiedz

~ksena

09-04-2015 20:24 4 4

Nie za trudne dla "zielonych"? Wiem, wiem, z tofu i kiełek mało energii dla szarych komórek. Jeszcze raz na skróty: wiatraki trują. TRUJĄ! Nie bezpośrednio, pośrednio (trudne słowa). Do tego dochodzi: spadek liczebności nietoperzy (dla niekumatych: komary was zjedzą), spadek liczebności pszczół (już Einstein przewidział: gdy zginie ostatnia pszczoła po dwóch latach zginie ostatni człowiek) - bez pszczół wegetarianie wymrą śmiercią głodową jako pierwsi.
Wiem, że PSL jest zielony z wierzchu (jak arbuz) ale apeluję do władz: trochę rozsądku, przyzwoitości i myślenia o przyszłych pokoleniach.
Odpowiedz

~ksena

09-04-2015 20:16 4 4

Xena, piszesz jakbyś dostawała ojro od literki... Skupcie się pseudoekolodzy (wiem, że po trawie to trudne) i przeczytajcie do końca. Przez wiatraki mamy większe zanieczyszczenie atmosfery przez konwencjonalne elektrownie. Dlaczego? Normalnie elektrownia pracuje na 80 - 100 procent mocy. Do tego jest zaprojektowana. Wówczas ma efektywne spalanie. Podczas dużej produkcji energii przez wiatraki elektrownie konwencjonalne schodzą z produkcją na niższy pułap aby móc zwiększyć produkcję w razie ustania wiatru. A wtedy produkują tyle syfu, że głowa mała...
Odpowiedz

~xena

09-04-2015 17:19 3 5

[quote name="takie tam"]No właśnie jakie korzyści? A mnie nurtuje inne jeszcze pytanie,czemu żaden z naukowców,żaden z polityków,żaden z lekarzy, nie podpisze się pod stwierdzeniem,że wiatraki nie szkodzą zdrowiu.Ja jakoś nic o tm nie słyszałam,wręcz przeciwnie wielu wypowiada się o negatywnym wpływie na człowieka.[/quote]

Wszystko wpływa źle na człowieka nawet chleb który jesz ze spulchniaczami :) a jakoś kupujesz go dalej, dziecią podajesz soczki w ktorych zawiera się cała tablica Mendelejew-a odkurzasz dom urządzeniem w którym znajdują się drobnoustroje ... coś jeszcze ???
Odpowiedz

~xena

09-04-2015 17:07 3 5

[quote name="kgw"]no więc xena sama sobie odpowiedziałaś ... za pewne na Słowację. Więc się pytam po co ta jak ją nazwałaś Inwestycja? ale proponuję ci dobry interes skoro do Łęk tak ludzie jeździli to zróbmy spółę i otwórzmy tam kiosk z fast foodami zarobimy na ludzkiej głupocie pozdrawiam[/quote]

Taka inwestycja że ktos nam płaci za ziemie pod wiatraki w tym wypadku Slovacja :)
Myslisz że Polska za frajer daje tam prąd pod zasadę macie u nas wiatraki to sb bierzcie prądzik nie kochana oni płacą nam za to nie male pieniążki:)
Odpowiedz

~takie tam

09-04-2015 16:51 5 4

No właśnie jakie korzyści? A mnie nurtuje inne jeszcze pytanie,czemu żaden z naukowców,żaden z polityków,żaden z lekarzy, nie podpisze się pod stwierdzeniem,że wiatraki nie szkodzą zdrowiu.Ja jakoś nic o tm nie słyszałam,wręcz przeciwnie wielu wypowiada się o negatywnym wpływie na człowieka.
Odpowiedz

~xena

09-04-2015 16:43 6 3

[quote name="ot i co"][quote name="xena"][quote name="kgw"]prze de wszystkim do xena to jak tak te wiatraki ci pasują postaw je w swoim ogródku po 1 po 2 wiatraki w Holandii w większości są na morzu! Po 3 ile prądu z wiatraków idzie do naszych domów? proszę o odp[/quote]

Widzisz prąd zapewne pójdzie na Słowację a z mysleniem postaw na ogródku to dalej bedziemy 100 lat za murzynami przypominam że jak w Łękach postawili Wiatraki to co niedziela tłumy ludzi jak do Częstochowy .... To się nazywa kochany inwestycja... a na podwórku chętnie gdyby w Pl nie było tak wysokiego podatku ot tegoż spornego wiatraka :)[/quote]no i jakie korzyści mają mieszkańcy Łęk z tych pielgrzymek do wiatraków?[

Ktos się na to zgodził i sprzedał ziemię pod wiatraki ??? Czy sie myle :)
Odpowiedz

~ot i co

09-04-2015 12:48 7 5

[quote name="xena"][quote name="kgw"]prze de wszystkim do xena to jak tak te wiatraki ci pasują postaw je w swoim ogródku po 1 po 2 wiatraki w Holandii w większości są na morzu! Po 3 ile prądu z wiatraków idzie do naszych domów? proszę o odp[/quote]

Widzisz prąd zapewne pójdzie na Słowację a z mysleniem postaw na ogródku to dalej bedziemy 100 lat za murzynami przypominam że jak w Łękach postawili Wiatraki to co niedziela tłumy ludzi jak do Częstochowy .... To się nazywa kochany inwestycja... a na podwórku chętnie gdyby w Pl nie było tak wysokiego podatku ot tegoż spornego wiatraka :)[/quote]no i jakie korzyści mają mieszkańcy Łęk z tych pielgrzymek do wiatraków?
Odpowiedz

~kgw

09-04-2015 11:48 6 4

no więc xena sama sobie odpowiedziałaś ... za pewne na Słowację. Więc się pytam po co ta jak ją nazwałaś Inwestycja? ale proponuję ci dobry interes skoro do Łęk tak ludzie jeździli to zróbmy spółę i otwórzmy tam kiosk z fast foodami zarobimy na ludzkiej głupocie pozdrawiam
Odpowiedz

~gol

09-04-2015 10:32 5 6

[quote name="Henio"][quote name="ot i co"][quote name="Henio"]Cała Skandynawia wiatrakami stoi. Prąd mają tak tani, że dzień i noc świecą i grzeją bez ograniczeń. Na szkody zdrowotne też nie narzekają, a i z myśleniem u nich znacznie lepiej niż u nas. Wiem, bo byłem i widziałem. A u nas są wiatraki - źle, nie ma - jeszcze gorzej - czyli Polska właśnie !!![/quote] na tani prąd w tym kraju to my się nigdy nie doczekamy choćby miliony wiatraków postawiono. A jaki mają wpływ na ludzi to się okaże za partę ładnych lat[/quote]
Wpływ wiatraków na zdrowie zapewne jest, ale gdyby pomyśleć realnie to co bardziej szkodzi - wiatraki czy :
1. przyrośnięte do ucha komórki,
2.laptopy, i-pady, itd.
3. wszechobecne fale radiowe,
4. leki bez recepty, które są nadużywane,
5.smog węglowy
6.spaliny
7. genetycznie modyfikowana żywność, fast food-y,
8. STRES !!! i ogólnie pojęta CYWILIZACJA !!!
9. używki, narkotyki i dopalacze,
10. itd...
Jeżeli wiatraki będą stawiane w odpowiednich miejscach to powinny na dobre wpisać się w krajobraz naszych terenów.[/quote]
dobrze gadasz 8)
Odpowiedz

~Henio

09-04-2015 08:40 5 5

[quote name="ot i co"][quote name="Henio"]Cała Skandynawia wiatrakami stoi. Prąd mają tak tani, że dzień i noc świecą i grzeją bez ograniczeń. Na szkody zdrowotne też nie narzekają, a i z myśleniem u nich znacznie lepiej niż u nas. Wiem, bo byłem i widziałem. A u nas są wiatraki - źle, nie ma - jeszcze gorzej - czyli Polska właśnie !!![/quote] na tani prąd w tym kraju to my się nigdy nie doczekamy choćby miliony wiatraków postawiono. A jaki mają wpływ na ludzi to się okaże za partę ładnych lat[/quote]
Wpływ wiatraków na zdrowie zapewne jest, ale gdyby pomyśleć realnie to co bardziej szkodzi - wiatraki czy :
1. przyrośnięte do ucha komórki,
2.laptopy, i-pady, itd.
3. wszechobecne fale radiowe,
4. leki bez recepty, które są nadużywane,
5.smog węglowy
6.spaliny
7. genetycznie modyfikowana żywność, fast food-y,
8. STRES !!! i ogólnie pojęta CYWILIZACJA !!!
9. używki, narkotyki i dopalacze,
10. itd...
Jeżeli wiatraki będą stawiane w odpowiednich miejscach to powinny na dobre wpisać się w krajobraz naszych terenów.
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.